Etiketter

tisdag 1 november 2011

Tick Tack

Det går bara längre och längre tid mellan inläggen, jag måste ta och skärpa mig:D. Nu det senaste har det varit en del middagar. Därför tänkte jag att jag skulle dela med mig utav ett recept på Lax som jag är väldigt förtjust i.  

Ingredienser (4 port):
4 bitar Lax
2 dl matlagningsyoghurt
1 bit Fetaost
Salt
Peppar
Timjan
Bandpasta
Pesto
pinjenötter
1. Sätt ugnen på 200 grader. Mixa eller mosa fetaost och blanda ihop med yoghurt och timjan.
2. Lägg laxen i en ugnssäker form, salta och peppra efter smak. Lägg därefter fetaoströran ovanpå laxen. Låt laxen vara i ugnen 15-20 min.
3. Koka bandspagettin och blanda därefter i Pesto efter egen smak.
4. Ta en torr stekpanna och häll i Pinjenötterna, rosta dem tills de får en gyllenbrun färg. Strö över pinjenötterna över pastan och servera ihop med fetaostlaxen. :)




Förra veckan så lyckades jag och Tobias äntligen få upp den nyinköpta matsalslampan. Det var ett litet projekt att få ihop den, men visst blev det bra?!? ;)








Funderar på att ha en sån här lampa i köket



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar